Odżywianie a hemoroidy. Dieta, która ma sens!

hemoroidy dieta

Hemoroidy są chorobą związaną ze stanem zapalnym odbytu, guzki tworzą się wokół odbytu, gdy żyły są zdeformowane. Mogą być hemoroidy wewnętrzne i zewnętrzne. Te ostatnie wiążą się z utratą uformowanych węzłów na zewnątrz w wyniku braku miejsca w odbycie.

Mając hemoroidy, dieta powinna być jak najlepiej dostosowana pod nasz organizm!

Kluczem do odzyskania zdrowia jest kompleksowe leczenie obejmujące specjalną dietę. Głównym zadaniem stojącym przed pacjentem jest prawidłowe odżywianie. Dieta na hemoroidy zewnętrzne konieczna jest w celu zapobiegania zaparciom. Aby wykluczyć ciśnienie w odbycie po opróżnieniu jelita jest umożliwienie gojenia się stanów zapalnych. Niewłaściwa dieta przyczynia się do rozwoju hemoroidów.

Z czego powinna się składać odpowiednia dieta na hemoroidy?

Konieczne jest opracowanie określonej diety, menu, a tym samym przyzwyczajenie jelit do regularnej pracy. Jedzenie powinno odbywać się w małych porcjach, najlepiej w tym samym czasie. Obfite nawadnianie organizmu sprzyja zmiękczeniu produktów defekacji i zmniejsza obciążenie ścian kanału odbytu. Mając na uwadze, że najważniejsza jest dla nas jak najlepsza dieta przy hemoroidach przepisy powinny obejmować wypijanie dużej ilości płynów, minimum 1,5 litra. Należy wystrzegać się dużej ilości alkoholu, kawy i czarnej herbaty.

Błonnik a nasza dieta. Hemoroidy bardzo go nie lubią!

błonnik

Podczas porannego posiłku zaleca się jeść owsiankę. Przede wszystkim ciemne odmiany. Należą do nich płatki owsiane, jęczmień perełkowy, jęczmień, gryka. Inne, niestety, powinny zostać odrzucone, ponieważ utrzymują razem masę stolca. Chleb należy spożywać pełnoziarnisty np. żytni, graham, orkiszowy, razowy. Ponadto wskazane są grube kasze, np. gryczana, brązowy i dziki ryż, orzechy, pestki.

Hemoroidy a dieta oparta o dużą ilość warzyw i owoców

Na hemoroidy odbytu dieta powinna obfitować w najbardziej przydatne warzywa, które eksperci zalecają, czyli:

  • cukinia, marchew,
  • buraki,
  • kalafior i brokuły,
  • ogórek.

Mogą być spożywane na surowo lub gotowane, ale w żadnym wypadku niesmażone. Owoce są główną częścią codziennego menu, zwłaszcza jabłka, suszone śliwki, banany, morele, śliwki, owoce cytrusowe i suszone morele. Mięso i ryby powinny być przygotowane w sposób dietetyczny. Bardzo użyteczne są też oleje roślinne (oliwa i słonecznik i siemię lniane). Są one źródłem kwasów omega-3 bardzo ważnych z punktu widzenia zdrowia naczyń krwionośnych. Fermentowane produkty spożywcze mogą być prawie wszystkie, szczególnie bogate w bifidobakterie, które wzmacniają mikroflorę jelitową, poprawiają odporność i pomagają w leczeniu hemoroidów.

Źródła:
  1. The Encyclopedia of Healing Foods, Michael T. MurrayJoseph Pizzorno, Simon and Schuster, 2010, ISBN: 1439103445, 9781439103449
  2. Świadome odżywianie, Agatha ThrashCalwin Thrash, Fundacja Źródła Życia, 2015, ISBN: 836530905X, 9788365309051

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *